Bang Pa In, Ayutthaya, Tak - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Bang Pa In, Ayutthaya, Tak - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Bang Pa In, Ayutthaya, Tak

Blijf op de hoogte en volg Nancy

04 Augustus 2019 | Thailand, Bangkok

Bang Pa In, Ayutthaya, Tak ...
Vanochtend om 7.30 uur vertrokken met de bus naar Bang Pa In. Hier staat sinds de 17e eeuw het zomerpaleis van de koning van Ayutthaya. Sukhothai was eerst de hoofdstad van Thailand, Ayutthaya was de 2e hoofdstad. Later werd de hoofdstad Thonbur. Nadat er weer een troonswisseling kwam en deze koning de ruimte te klein vond voor zijn paleis is het hele zaakje opnieuw aan de andere kant van de rivier opgebouwd, waardoor nu Bangkok de hoofdstad van Thailand is.
Toen de residentie naar Bangkok was verplaatst, verloor het paleis aan betekenis. Maar omdat na de introductie van de stoomscheepvaart reizen comfortabeler en prettiger werd, lieten koning Mongkut en zijn opvolger Chulalongkorn in de 19e eeuw op deze plaats een nieuw paleis optrekken, in een mix van Aziatische en Europese stijlen.

We vervolgden onze weg met een longboat naar Ayutthaya zelf. Hier bezochten we een tempel waar een immens grote zittende boeddha te zien was. Daarna vervolgende we onze reis naar het tempelcomplex Wat Mahathat. Dit complex werd gesticht in 1384 en later enkele malen uitgebreid. In de ruïnes van de pang zijn belangrijke religieuze beelden gevonden. Tussen deze ruïnes staat het meest gefotografeerde object. Een in een banyanboom vastgegroeide Boeddhakop.

Na al deze indrukwekkende bezienswaardigheden stapten we weer in de bus voor de verdere reis van zo’n 4,5 uur richting Tak. Om 19.00 uur kwamen we aan bij ons hotel The Viangtak Riverside Hotel, waar we een warm welkom kregen. Bij binnenkomst kregen we allemaal een ketting, drankje en opfrisdoekje.
Ook werden onze koffers weer naar de kamer gebracht. Vervolgens hadden we weer een gezamenlijk diner aan het zwembad, een soort van Thaise rijsttafel. Ook dit keer was het eten weer verrukkelijk.

Weer een bijzondere dag en nu tijd om te slapen. Morgen vertrekken weer om 7.30 uur.
Trust....

Oja ik was nog vergeten te vertellen dat we geluncht hebben bij de rijstvelden en ik heb daar een waterbuffel gezien ...

• 04 Augustus 2019 - 13:52

Angelique:

Weer een mooi verhaal lees ik en mooie en nieuwe belevingen. Super om je verhalen te lezen en een beetje mee te kunnen beleven in je mooie vakantie. Geniet !!!

• 04 Augustus 2019 - 15:41

Elly Beemsterboer:

Wat een belevenissen al, in die paar dagen.
    Geniet lekker. Er komt zo veel moois.

• 04 Augustus 2019 - 17:28

Lot:

Lieve Nancy, sinds gisteren weer thuis uit Tsjechië. Fijne tijd gehad en helaas geen wifi dus nu net pas al je verhalen kunnen lezen
    Mooie verhalen, fijn dat je het goed naar je zin hebt. Dikke knuffel