Tak, Lampang, Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Tak, Lampang, Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Tak, Lampang, Chang Mai

Blijf op de hoogte en volg Nancy

05 Augustus 2019 | Thailand, Bangkok

Tak, Lampang, Chang Mai....
Vanochtend om 7.30 uur was iedereen weer compleet voor het vervolg van onze busreis richting Chang Mai.
Naarmate we verder naar het noorden rijden, zie je de omgeving veranderen. Alles is veel groener. Ook zie je een hoop rijstvelden waar mensen op aan het werk zijn.
Één van onze zeer oplettende groepsleden heeft zelfs een aap in een boom en een olifant in de vrije natuur gespot. En in haar enthousiasme gilde ze dat door de bus, waardoor wij alleen ook nog een glimp hebben kunnen opvangen.

We naderde Lampang.Hier gingen we een bezoek aan het olifanten hospitaal brengen. Het ziekenhuis is in 1993 opgericht door mevrouw Soraid Sawala.
Het ziekenhuis is wereldberoemd geworden toen er een olifant binnen werd gebracht die op een landmijn is gestapt. De olifant is geopereerd en er werd bij hem voor het eerst een prothese aangebracht.
Aansluitend bezochten we nog een kleine lokale “wild” markt. Hier kon je de meest vieze dingen kopen. Zelfs de placenta van een buffel. Tja je kan het maar lekker vinden!

Na het bezoek reden we verder naar de plek waar we gingen lunchen. Weer aan de rivier. Ondanks dat we de hele reis al regen hadden, was het een mooi uitzicht. En er werd weer heerlijk eten op tafel gezet.
Na het eten stapten we in kleine busjes en reden we de bergen in, op weg naar Doi Suthep. Deze tempel wordt als heilig beschouwd en staat bekend om de legende van de witte olifant.
Hier mocht ik het mee maken om gezegd te worden door een monnik met heilig water en heb ik een wit armbandje omgeknoopt gekregen voor geluk.
Een bijzondere ervaring kan ik je zeggen.

In de stromende regen hebben we de rest van de tempel bekeken alvorens we naar het hotel reden. Daar hadden we 20 minuten de tijd om ons even op te frissen want onze busjes stonden klaar om ons naar de Thaise massage saloon te brengen. Dit was toch wel een aangenaam rust momentje kan ik je zeggen.

Daarna nog even snel een hapje gegeten met 11 man en toen weer terug naar de kamer, waar ik eigenlijk voor het eerst zag hoe mooi dit hotel is.
Nu lekker slapen want morgen word ik om 8.00 uur opgehaald om een langen wandeling door de bergen in de natuur te maken. Laten we hopen dat het droog is.
We blijven 3 nachtjes in Chang Mai.
Laterrrrrrr.......

• 05 Augustus 2019 - 14:51

Angelique:

WoW!! Wat mooi dat je door een monnik gezegend bent met heilig water

• 05 Augustus 2019 - 15:01

Jikke Maat:

Zo aan je verhalen te zien,moet je een goede conditie hebben!
    Lekker slapen en geniet!

• 05 Augustus 2019 - 15:03

Angelique:

Op één of andere manier is mijn bericht weggevallen

• 05 Augustus 2019 - 15:25

Linda Beemsterboer:

Wat een bijzondere ervaringen zeg!
    Morgen een prachtige tocht voor de boeg.
    Succes. X

• 05 Augustus 2019 - 16:02

Rina:

Als we je verhalen lezen is het een heel bijzondere reis en geniet je van elke dag!
    Ik zou zeggen " vooral doorgaan"

• 05 Augustus 2019 - 16:12

Baskoro :

Hoi Nance, wat een mooie verhalen zeg! Erg leuk om te lezen. Wat een gave avonturen!
    Lekker genieten daar!

• 06 Augustus 2019 - 22:54

Joanne:

Sounds like you are having a marvellous time ! The elephant hospital !!! WOW ! I would love to see that one day.