Chang Mai dag 2 - Reisverslag uit Chang Man Ten, Vietnam van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Chang Mai dag 2 - Reisverslag uit Chang Man Ten, Vietnam van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Chang Mai dag 2

Blijf op de hoogte en volg Nancy

06 Augustus 2019 | Vietnam, Chang Man Ten

Chang Mai dag 2...
Vandaag stond in het teken van een mooie wandeltocht door de natuur van zo’n 3 uur. Hiervoor moesten we wel 2,5 uur met een busje rijden naar het Doi Inthanon Nationaal Park.
We werden op een hoogte van zo,n 2 km afgezet zodat we een mooie route door een soort van jungle naar beneden konden lopen. Onderweg kwamen we verschillende watervallen tegen. Wat een mooie natuur. Ondanks dat je goed moest uitkijken omdat het veel geregend had en ook vandaag wat regenachtig was en het dus op sommige plekken behoorlijk glad was, was het een lust voor het oog. Ik heb mooie foto’s gemaakt maar toch is het in het echt toch anders.
We hebben onder andere rijstvelden, manderijnbomen, koffieplantenn medicijnbomen gezien. De lokaals moesten vroeger eerst langs de medicijnman als ze iets mankeerde en hij bepaalde ofwel kon helpen met medicijnen van de bomen/planten of dat je naar het ziekenhuis moest.
De local guide heeft ook nog een Robin Hood hoed gemaakt van een bananenblad. Erg grappig.

Uiteindelijk kwamen we in een Karen-dorp waar we zelfgemaakte koffie kregen aangeboden. Ja ook ik heb het geproefd en met een flinke schep suiker was het best te doen.
Hier stond het. Isme te wachten die ons naar de top op 2565 meter bracht. Helaas was het heel mistig en regenachtig. Als je goed zicht zou hebben, kan je vanuit dit hoogste punt van Thailand de Mount Everest bij Nepal zien liggen, net als Buthan en Myanmar.
Op dit hoogste punt staat de graftombe van de 7e koning van Thailand.

Op de terugweg kregen we nog een lunch aangeboden en daarna vervolgden we onze weg naar het hotel.

Nu even lekker even relaxen. Vanavond even een hapje eten en een rondje over de avondmarkt en dan is de dag weer voorbij.
Het was weer super!

Net weer terug van de avondmarkt. Was gezellig om er overheen te lopen en natuurlijk een mooie boeddha gekocht.
Tanja en ik wilden wat gaan eten en stonden te overleggen of we voor de noedels zouden gaan, toen een man achter ons in het Nederlands zei dat de noedels erg lekker waren. Dus wij in de rij bij het kraampje, word ik op mijn schouder getikt door de moeder van een leerling (Wessel heeft dit jaar examen gedaan). Blijkt die man zijn vader te zijn. Dus even met Wes op de foto.

Nu weer terug in het hotel en zo lekker slapen. Morgen naar de olifantjes.

Trust.

• 06 Augustus 2019 - 13:59

Linda Beemsterboer:

Wat een avontuur!
    Hele leuke foto’s. Nu ik weet dat je koffie lust (met veel suiker) gaan we thuis een bakkie doen.
    Slaap lekker en morgen veel plezier bij de olifanten

• 06 Augustus 2019 - 15:15

Jikke Maat:

Ziet er prachtig uit,de foto' zijn mooi vooral de Robin Hood hoed,staat je goed.
    En natuurlijk een Boeddha voor je verzameling.
    Weltrust en morgen weer een nieuwe dag.

• 06 Augustus 2019 - 16:13

Sandra:

Wat is het toch een klein wereldje hè....
    Tanja komt niet toevallig uit Den Haag?