Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg Nancy

08 Augustus 2019 | Thailand, Sukhothai

Sukhothai...
Vanochtend moesten we om 8.00 uur weer klaar staan. Toen ik beneden kwam, kreeg ik van Max en Michelle een cadeautje. Omdat ik magneten spaar, hebben ze een magneet speciaal voor mij laten maken. Echt super lief,met mijn naam erop en een olifant.
We vertrokken met de bus richting Sukhothai, zoals ik al eerder schreef de eerste hoofdstad van Thailand. Onderweg kregen we ook nog wat uitleg over de geschiedenis van Thailand. Zo heette Thailand eerst Siam en in de jaren 30 is de naam veranderd omdat het makkelijker was om het land te vernoemen naar de mensen die er woonden (Thaien). Thailand betekend vrijheid.
Onderweg hebben we even gestopt bij een textielmuseum. Eerlijk gezegd vond ik het niet zo boeiend, maar dat komt misschien mede door het feit dat één van onze groepsleden een telefoontje kreeg dat zijn vader was overleden. Heel vervelend. Dit stel gaat morgen daarom de groep verlaten. Vanavond hebben we op hun verzoek een gezamenlijk diner in het hotel.

Onderweg nog even geluncht. En als grapje maakten we in de bus dat er patat en frikandellen op ons stonden te wachten. Toen we binnenkwamen stonden er inderdaad borden met patat op tafel. De frikandellen hebben we er zelf bij gedacht.
Vervolgens door gereden naar het Sukhothai Historical Park. Dit was een mooi park met 5 tempels. Deze tempels zijn door de natuur ruïnes geworden. En omdat het niet echt meer van belang is voor de koning (die woont immers in Bangkok) wordt het verder niet meer opgeknapt. Het valt wel onder UNESCO.
Ik vond het erg mooi. Heb toch iets meer met dit ruwere werk dat al dat goud dat moet blinken.
We hebben de route van dit park op de fiets afgelegd, en dat windje was echt een verademing.

Bij aankomst in het hotel keek ik mijn ogen weer uit. Wat een geweldige mooie plek. Heel idyllisch. Wel hadden we het zo warm dat we massaal het zwembad onveilig hebben gemaakt.

Om 19.00 hadden we afgesproken bij het restaurant aan de overkant van de weg. Er was een lange tafel voor ons gedekt. Het was duidelijk dat iedereen even genoeg had van de rijst, want de broodjes hamburger, patat en spaghetti werden gretig besteld.
Na het afscheid nemen van Harro en Eline besloten we allen maar vroeg ons bedje in te duiken want morgen moeten we weer om 7.30 uur in de bus zitten.
Het was een gezellige dag en weer genoeg moois gezien.

Caio....

By the way, morgen vertrekken we naar Kanchanaburi en passeren de River Kwai. We verblijven daar 2 nachten en schijnen daar echt in the middel of nowhere te zitten. Ik weet dus niet hoe het met de Wifi zit. Maar als ik de gelegenheid heb, lezen jullie me.

  • 08 Augustus 2019 - 14:36

    Jikke Maat:

    Weer veel meegemaakt.
    Op naar morgen.
    En dank voor je blog.

  • 08 Augustus 2019 - 15:38

    Linda Beemsterboer:

    Wat lief van dat kadootje!
    Ik kan me voorstellen dat die oude tempels heel mooi zijn.
    Fijn dat jullie ook nog lekker konden relaxen in het zwembad.
    Ben benieuwd naar morgen. X

  • 08 Augustus 2019 - 15:41

    Jan De Leeuw:

    Hoi Nancy, weer een prachtig verslag, als ik m'n ogen sluit is het met alsof ik erbij ben. Veel plezier morgen.

  • 08 Augustus 2019 - 18:11

    Ton:

    Ha Nance,

    Weer een mooi verslag van de belevenissen van de dag. Er komen bij ons veel herinneringen boven van onze Thailand reis 16 jaar geleden. Bij de River Kwai sliepen wij toen in paalwoningen midden in de natuur. Wat lief dat je zo'n cadeautje krijgt van reisgenoten. Fijn als je een leuke groep hebt en samen deze bijzondere dingen kunt meemaken. Geniet ervan, morgen vast weer een mooie dag. Lfs en groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 4694

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: