Kanchanaburi dag 2.... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Kanchanaburi dag 2.... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi dag 2....

Blijf op de hoogte en volg Nancy

10 Augustus 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Kanchanaburi dag 2...
Wat een dag! Je rolt van de ene indrukwekkende ervaring in de ander. Van heel ongeloofwaardig in heel sereen en mooie natuur.
We begonnen vandaag bij The Hellfire Pass. Eerlijk gezegd had ik hier nog nooit van gehoord maar als ik thuis kom, ga ik er zeker meer over zoeken.
Zoals jullie weten was ik gisteren bij The bridge over the River Kwai. Dit is het bekendste stukje van de Birma spoorlijn.
Vandaag dus bij The Hellfire Pass. De naam zegt het al. Hier hebben heel veel krijgsgevangenen en met name Australische krijgsgevangenen aan de spoorlijn gewerkt. Niet met machines maar gewoon met hun blote handen met hamers, spijkers en soms wat dynamiet. Zo hebben deze mannen een spoorlijn aangelegd voor de Japanners. In 1980 hebben de Australiërs samen met Thailand ervoor gezorgd dat hier een museum kwam met een wandeltocht over de plek waar het spoor heeft gelegen. Zo indrukwekkend, ik kan het eigenlijk niet beschrijven. Jullie moeten zelf de foto’s maar bekijken. Ik werd er in ieder geval stil van.

Zoals bij elke excursie was er weer een lunch. Erg lekker allemaal. En dacht ik dat ik alle combinaties kip met rijst gehad had... nee hoor er zijn er nog meer en erg lekker. En dit keer met een dessert.... gebakken banaan met straciatelli ijs.

Na de lunch gingen we naar de Erawan watervallen. Dit is een groot park met op 7 verdiepingen de mooiste watervallen. We mochten op eigen tempo lopen en beslissen naar welke verdieping. Hier kon je ook zwemmen tussen de vissen.
En je begrijpt.... Nance gaat niet voor minder dan verdieping 7. Het was er schitterend. Een hele klim, lekker door de modder, soms op handelen voeten maar hé.... ik ben boven geweest. Tijd om te zwemmen had ik helaas niet meer, want diezelfde weg moest ook weer naar beneden afgelegd worden.
Wateren geweldige natuur is er toch in de wereld. Ook hier spreken de foto’s voor zich.
Ik ben trots op mezelf dat ik het gehaald heb!

Bij terugkomst in het hotel lekker even gezwommen. Ook heel bizar. Als je over de rad van het zwembad kijkt, kijk je zo de jungle in. Hier zijn foto’s aan maar die komen later.

Zo lekker een hapje eten in het hotel en dan lekker slapen.
Morgen gaan we weer om 7.30 uur weg, richting Hua Hin.

  • 10 Augustus 2019 - 11:34

    Jikke Maat.:

    Indrukwekkend allemaal.
    Een goede nachtrust en op naar morgen!

  • 10 Augustus 2019 - 17:42

    Linda Beemsterboer:

    Gelukkig houd je een blog bij, anders zou je zelf niet meer weten wat je allemaal gezien en gedaan hebt.
    Morgen weer een nieuw avontuur. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 4727

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: