Van Kanchanaburi naar Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Van Kanchanaburi naar Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Van Kanchanaburi naar Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Nancy

11 Augustus 2019 | Thailand, Hua Hin

Van Kanchanaburi naar Hua Hin...
Vanochtend moesten we weer vroeg uit de veren. 8.30 uur vertrekken betekent 6.00 uur op. Alles weer inpakken, koffer voor de deur zetten (de belboys halen die op en zorgen dat die in de bus beland) en naar de ontbijtzaal. Vanochtend had ik besloten om een Thais ontbijt te nemen. Dit betekent rijst/nasi met van alles. Ik heb het beperkt tot rijst met ei en ananas. En ik moet zeggen.... best lekker. Zeker als je niet zo van brood houd zoals ik.

De eerste stop tijdens onze busrit was bij het museum van de Birma spoorlijn. Heel indrukwekkend weer, maar omdat we daar maar weinig tijd hadden, heb ik een fotoboek over de geschiedenis aldaar gekocht zodat ik het thuis op mijn gemak terug kan lezen.

De tweede stop was bij de floating market. We gingen hier naar toe met een longtailboat. Nu snap ik al niets van de verkeersregels hier, alles rijdt kris kras door elkaar, maar op het water is het niet veel beter. Wat een gekrioel van boten. Erg gaaf om dat te zien. Tanja heeft nog een zakje met gebakken banaan gekocht bij een vrouwtje op zo’n marktboot, erg lekker.

De derde stop was bij de Maeklong market. Aan beide kanten van het spoor bevinden zich op slechts een paar centimeter afstand allemaal kraampjes met allerlei etenswaar en marktwaar overkapt met luifels en parasols. Een paar keer per dag moeten de kraampjes en luifels aan de kant voor de passerende treinen. Helaas reed er op dit tijdstip geen trein, maar ook zo kregen we wel een goed beeld.

De vierde stop was bij de Khao Yao grot in de buurt van Petchaburi. Deze kleine grot heeft zich gevormd in de kalkstenen heuvels. Op deze heilige plaats zijn veel boeddha beelden in verschillende maten. Rondom om deze grot leven veel apen (gibbons). Deze brutale beesten snaaien elk eten wat ze reuken, dus we moesten goed op onze tassen passen.
In deze tempel kon je bij het altaar olie offeren en een wens doen. Te vergelijken met een kaarsje branden bij ons in de kerk.
Ook hier zat een monnik, die indien gewenst je besprenkelde met heilig water en een geluksbandje omknoopte. Dit mag de monnik echter alleen bij de mannen doen. De vrouw moet op gepaste afstand het heilig water ontvangen en het bandje moet ze zelf omknopen.

Onze vijfde stop was bij een restaurant voor de lunch. Dit keer iets later dan normaal maat wel weer erg lekker.

Tijdens de hele busreis kregen we weer Thaise les. Vanochtend begonnen we met het alfabet. Ze hebben 44 letters, maar kon er niets van maken. Wat een spraakgebrek!
Ook hadden de gidsen weer allerlei fruit op de markt gekocht en kokos pannenkoekjes. Dit werd weer doorgegeven zodat we dat konden proeven.

Uiteindelijk kwamen we in het hotel aan. Hua Hin Beach. Ik heb toch al wat kamers gezien deze reis maar deze kamer overtreft alles. Wat een ruimte. (Zie de foto’s). Helaas blijven we hier maar 1 nachtje.

Ik heb lekker even 2 uur kunnen relaxen alvorens ik weer present moet zijn. We hebben vanavond een BBQ.

Wordt vervolgd.....

De BBQ was ook weer super. Aan het strand heeft een Nederlandse jongen een kitesurf school overgenomen en hier een hele leuke locatie van gemaakt in samenwerking met Fox. Helaas regende het maar zo was het wel extra knus.
De BBQ was echt op z’n Hollands dus daar waren we erge blij mee.

  • 11 Augustus 2019 - 09:21

    Linda Beemsterboer:

    Wat een drukke dag!
    Die markt langs het spoor lijkt me echt bijzonder.
    Ik vind het heel leuk dat de gidsen jullie van alles laten proeven.
    Zij weten ook wat ze moeten kopen.
    Geniet van de bbq en voor straks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 4701

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: