Van Hua Hin naar Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Van Hua Hin naar Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Van Hua Hin naar Chumphon

Blijf op de hoogte en volg Nancy

12 Augustus 2019 | Thailand, Chumphon

Van Hua Hin naar Chumphon
Vanochtend moesten we weer vroeg op pad. Om 8.00 uur stond de bus weer klaar.
Onze reis ging naar Chumphon met verschillende stops. De eerste stop was bij een ananasplantage. Andi, onze reisleider, gaf ons de opdracht om te tekenen hoe wij dachten dat zo’n plantage eruit zou zien. Hilarisch natuurlijk, tekenen in de bus.
Onze tweede stop was bij het Sam Roi Yod Nationaal Park, vrij vertaald betekend dit de 300 bergtoppen. Vanaf het strand gingen we in bootjes de zee op naar een andere baai met een uitgestrekt strand. Vanaf hier gingen we te voet (zeg maar gerust een hele klim van 430 meter) naar de top van de grot Pra-Ya-Na-Korn. In deze grot bevinden zich stalagmieten en het paviljoen van Koning Rama V dat in 1896 gebouwd werd. Onderweg op onze klim kwamen we ook apen tegen die boven je hoofd lekker mee slingerden. Het was een hele vermoeiende klim maar het was het meer dan waard.

Na de klim stond er weer een lunch klaar voordat we met de boort terug gebracht werden naar de bus.
Vanaf hier was het nog ruim 3,5 uur rijden voordat we bij het hotel waren.
Snel even met z’n allen afkoelen in het zwembad, een hapje gegeten en nu lekker vroeg slapen. Heeft Nance wel even nodig!

Morgen weer een busreis naar Khao Sok en dan even een dagje rust.
Trust...

Oja.... zoals ik eerder vertelde krijgen we Thaise les in de bus. Mochten jullie ooit naar Thailand gaan, gebruik dan niet het woord ‘mooi’ want dat betekent hier schaamhaar

• 12 Augustus 2019 - 12:39

Linda Beemsterboer:

Even rustig aan inderdaad!
    Lekker op tijd slapen, enne.... bedankt voor de tip
    “Mooie” foto’s

• 12 Augustus 2019 - 13:00

Jikke Maat:

Hoi Nance weer een mooi verslag en mooie foto'!
    Weltrust

• 12 Augustus 2019 - 17:05

Coby Den Ouden:

Ha Nance,
    Zo, weer een enerverende dag, heerlijk zo'n afwisselende reis, wat hebben jullie veel gedaan en meegemaakt vandaag. En alle verwennerijen en lunches tussendoor, geniet ervan! Nu ff relaxen en alles laten bezinken.
    Wij genieten van je verslag. Lfs van Pa en Coby