Van Krabi naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Van Krabi naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Van Krabi naar Phuket

Blijf op de hoogte en volg Nancy

17 Augustus 2019 | Thailand, Phuket

Van Krabi naar Phuket....
Vanochtend was het weer vroeg (maar voor mij voorlopig de laatste keer vroeg deze reis). Om 7.30 uur vertrokken we richting Phuket. Na zo’n 2 uur stopten we bij Phang Nga Bay. Hier hadden we een laatste boottocht met een longtailboat.
Iedereen was ervan overtuigd dat ze weer nat zouden worden, dus trokken ze allemaal hun poncho aan. Ik had daar niet echt veel trek in want die dingen ademen voor geen meter en daarbij was het droog. Uiteindelijk heeft iedereen ze halverwege de boottocht weer uit gedaan want nat werden we dit keer niet.
Phang Naë Bay staat bekend om schitterende dramatische kalkstenen rotsformaties en eilandjes die recht uit de zee omhoog steken. Één van de bekendste rotsen is “James Bond eiland”. Deze is bekend geworden door de film ‘The man with the golden gun’. Het zijn wederom mooie rotspartijen.

Halverwege de boottocht stopten we bij een moslim dorp, Pan Yi. Hier woont een hechte moslim gemeenschap dat bestaat uit 3000 personen. Op dit eiland staat een school, moskee, alles. We hebben hier rondgelopen en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet kon plaatsen voor mijn gevoel. Het klopte in mijn hoofd niet. Het is moeilijk om uit te leggen.

Aan het einde van de boottocht stond er weer een lunch op ons te wachten waarna de bus ons naar het hotel zou brengen. Dit was nog een ritje van 2 uur.
Bij het hotel in Phuket moesten we afscheid nemen van onze reisleiders. En het is toch wel vreemd. Dan heb je zoveel dagen met 2 onbekenden opgetrokken en dan gaan ze eerder weg en zwaai je hen uit en dan voel je toch iets van gemis.
We moeten nu overschakelen op onze eigen persoon, qua regelen e.d. maar dat zal vast ook wel goed komen.

Toen ik de deur van mijn laatste kamer open deed, was duidelijk dat ook deze kamer prima past in het rijtje van de mooie grote hotelkamers. Ik heb nu een kamer met maar liefst 4 bedden. Kan ik ze mooi allemaal proberen want ik blijf hier 3 nachten (één bed is een tweepersoons)

Na onze spullen uitgepakt te hebben, besloten Tanja en ik om de boel een beetje te gaan verkennen. We hebben lekker even op het strand gelopen en een rondje in de wijk. Al met al toch nog zo’n 1,5 uur weg geweest.
Daarna nog even lekker gezwommen.

Ik ben nu net terug van het avondeten. Ik heb heerlijk gegeten. Schnitzel (groot) met gebakken aardappels en pepersaus. Wat was ik hier aan toe!!!

Morgen voor het eerst geen wekker om onmenselijke tijden in de vakantie. Kijk er naar uit. En dan waarschijnlijk een dagje voornamelijk relaxen en iets aan mijn kleur doen.
Jullie horen me weer, al zullen de blogs van de laatste dagen wat korter zijn.

Trust....

  • 17 Augustus 2019 - 14:24

    Linda Beemsterboer:

    Neem het er nog maat lekker van! X

  • 17 Augustus 2019 - 15:10

    Jikkemaat:

    Heerlijk,
    Nu lekker relaxen op Phuket.
    Wat zijn het mooie hotels!
    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4718

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: