Phuket dag 3... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Phuket dag 3... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Phuket dag 3...

Blijf op de hoogte en volg Nancy

19 Augustus 2019 | Thailand, Phuket

Phuket dag 3...
Zoals ik al aangegeven heb, zullen de stukjes op de blog steeds korter worden, maar toch een klein berichtje over vandaag.
Vanochtend, na weer lekker uitgeslapen te hebben (tegenwoordig vind ik 7.30 uur al uitslapen) zijn we met 6 personen na het ontbijt vertrokken met een busje naar het centrum van Phuket. We werden afgezet bij een grote shoppingmall met winkels van Gucci e.d. Het was duidelijk dat dit winkelcentrum bedoelt is voor de rijke Thaien, die ook een auto hebben met nummerbord 999.
Wij wilden naar Phuket old town dus we hadden een kaart meegenomen want we konden het dan wel vinden. Naar links was het oordeel van de enige man in ons midden. Daar we niet heel veel tijd hadden voordat de bus weer terug ging, besloten we toch maar een taxi te nemen. Wat denk je.... de taxi ging naar rechts! Maar goed dat we niet zijn gaan lopen.
Uiteindelijk bereikten we the old town maar het viel erg tegen. Ik had bij Erika op reis het centrum gezien, maar kon er niets van herkennen.
Dus na een half uurtje lopen, besloten we om een tuktuk aan te houden en die heeft ons weer terug naar de shoppingmall gebracht. Hier hebben we wat gedronken, gegeten en een beetje rondgelopen (met gesloten beurs) voordat we weer bij het hotel gebracht werden.

Terug in het hotel zijn we nog even naar het strand geweest. Het zwemmen in de zee was een echte workout. De stroming was zo sterk dat je amper kon blijven staan. Toen ik het water uit kwam, was ik gewoon helemaal dissy van de golven. Daarna nog even naar het zwembad om af te spoelen en bij te kletsen met wat andere van de groep. Dit is een beetje de ontmoetingsplaats geworden aan het einde van de dag. Of het restaurant waar we straks weer naar toe gaan. Het hele uitgebreide kaart met veel lekker eten en goede prijs..
De “proper” stond ons net alweer op te wachten.

Vanavond voor het slapen gaan nog even mijn tas al voor een gedeelte inpakken en dan morgen de rest. We moeten om 12.00 uur uitchecken.
Daarna nog even lekker zwemmen en eten want we worden pas om 20.30 uur opgehaald.
En dan is de vakantie voorbij. Maar eerst nog even een avond en dag genieten.

Doei......

• 19 Augustus 2019 - 10:09

Jikke Maat:

Hoi hoi,
    Nog 1 dag van je van je reis genieten hoor!
    Lieve groetjes.

• 19 Augustus 2019 - 13:12

Linda Beemsterboer:

Laatste dag ook nog lekker goed benutten.
    Tot woensdag. X

• 19 Augustus 2019 - 13:22

Jan De Leeuw:

"Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde. Sluit daar vrede mee en koester de herinnering"(Boeddha)
    Nou Nance, geniet nog van de resterende tijd daar, voor iedereen daar een fijne en veilige reis terug naar huis. Ik heb wat foto's gezien via Rina maar ben wel erg benieuwd naar de rest van je foto's en verhalen dus...... Tot gauw.