Van Chumphon naar Khao Sok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Van Chumphon naar Khao Sok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Van Chumphon naar Khao Sok

Blijf op de hoogte en volg Nancy

13 Augustus 2019 | Thailand, Chumphon

Van Chumphon naar Khao Sok...
Vanochtend vertrokken we om 8.00 uur voor een busreis van ongeveer 4 uur naar het plaatsje Khao Sok. Het waste bedoeling om onderweg bij een rubberplantage te stoppen maar we konden daar niet goed parkeren. Daarom zijn we met een enkele pitstop doorgereden naar het hotel.
Hier hebben we afscheid genomen van de buschauffeur en de busboy. Hun taak zit erop. In het zuiden moeten ze blijkbaar gebruik maken van het vervoer hier. We zullen het zien.

Bij aankomst konden we de spullen allemaal bij de receptie zetten omdat de kamers nog niet klaar waren. We zijn nog geen één keer zo vroeg in ons hotel geweest (12.15 uur). Al snel werden we opgehaald door auto’s mrt zo’n laadbak waar 8 mensen in passen. Ze brachten ons naar het restaurant aan de rivier de Sok waar we gingen lunchen. De rivier de Sok is de levensader van Khao Sok. Deze loopt door een spectaculair gebied van rotsformaties die uit het water oprijzen.

Na de lunch werden we naar een hoger gelegen plek van de rivier gebracht waar bamboevlotten klaar lagen. Met twee personen per vlot en een mannetje om te roeien, dreven we de rivier af metende stroom mee. Wat een heerlijk moment. Zo rustig, zo zen momentje. En een prachtig landschap (zie foto’s en filmpje).
Halverwege stonden ze midden in de rimboe klaar met zelfgemaakte koffie en thee wat we uit een beker dronken die ze zelf hadden gemaakt van bamboe. Echt weer geweldig. Het eindpunt was weer bij het restaurant waar de auto’s stonden te wachten.

Weer terug bij het hotel kreeg ik de sleutel van mijn kamer. Nou ja eigenlijk moet ik zeggen van mijn huisje midden in de jungle. Ik kwam binnen en kon alleen maar hard op zeggen... wow wat is dit gaaf!... vergeleken met de andere hotels primitief maar dat uitzicht.... ik kijk zo vanuit mijn bed de jungle in.
Zelfs als ik onder de douche sta (die aan de zijkant van het hutje is), kijk ik zo de natuur in. Ik kan alleen maar zeggen...WAANZINNIG GAAF!!!
We slapen hier twee nachtjes. Ik ben heel benieuwd wat ik morgen zie als ik wakker wordt. (Misschien wel een aap, want die hebben we al op de daken van de hutjes gespot. Zolang hij op het balkon blijft en mijn deur dicht is, vind ik het best.)

Heb net lekker gezwommen en gaan straks met z’n allen hier in her restaurant eten. Er is hier verder niets te doen maar is ook wel even lekker.

Wordt vervolgd....

  • 13 Augustus 2019 - 11:06

    Lot:

    Wat een mooi plekje weer Nancy, jij hebt wel wat om op terug te kijken de komende tijd. Mooie reis hoor en leuk om met je mee te reizen in Nederland. Fijn reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4692

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: