Khao Sok dag 2... - Reisverslag uit Khao Saming, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Khao Sok dag 2... - Reisverslag uit Khao Saming, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Khao Sok dag 2...

Blijf op de hoogte en volg Nancy

14 Augustus 2019 | Thailand, Khao Saming

Khao Sok dag 2....
Vanochtend vertrokken met een busje naar de plek van onze excursie, het Cheow Lan meer. Voordat we daar echt aankwamen hebben we eerst gestopt bij een hangende brug. Een beetje te vergelijken met de suspensions bridge in Vancouver maar dat minder hoog. Aan de andere kant van de brug was een boomgaard met allerlei fruitbomen. Ook de fruitsoorten die de gidsen regelmatig voor ons kopen om te proeven. Ik heb er een aantal geproefd en deze smaken erg goed, maar ben toch ietwat voorzichtig vanwege mijn fruitallergie.
Na de boomgaard zijn we doorgereden naar een groot stuwmeer met de Rajjaparaba dam. Vanaf hier had je al een prachtig uitzicht over het meer.
Uiteindelijk toch nog even verder gereden naar de opstapplaats van de longtailboten. Met deze boten voeren we het meer op (dit meereis pas 31 jaar oud) tussen de lijmstenen rotsformaties door. Nou dacht ik dat ik deze reis al zoveel mooie dingen gezien had, dat het wel zo’n beetje klaar moest zijn, maar niets is minder waar. Wat een prachtig uitzicht weer. Ik heb zitten genieten en dat je dan zeiknat van de boot afstapt neem ik voor lief. Zeker omdat YanYong, één van de gidsen, voor mij was gaan zitten om het meeste water op te vangen.

Halverwege stopten we bij een restaurant aan het meer waar we weer een lunch kregen en er tijd was om te kajakken of te zwemmen. Samen met Tanja in de kajak gestapt en lekker rond gepeddeld en genoten van de natuur.
Na een uur of 2 keerden we weer terug en bracht de boot ons weer naar de busjes voor de terugreis naar het hotel.
Dit meer is trouwens een onderdeel van het Khao Sok National Park.
Het was weer een super dag.

Straks nog even een hapje eten en dan weer mijn bedje in en met de jungle geluiden op de achtergrond lekker in slaap vallen. Heerlijk.

  • 14 Augustus 2019 - 11:13

    Linda Beemsterboer:

    Met je conditie is niks mis zus!
    Heel gaaf wat je allemaal doet en ziet.
    Nu weer lekker uitrusten. X

  • 14 Augustus 2019 - 11:23

    Jikke Maat.:

    Volgens mij geniet je elke dag van deze reis.
    En nu heerlijk slapen! Weltrust.

  • 14 Augustus 2019 - 12:00

    Coby Den Ouden:

    Ha Nance,

    Wat hebben jullie weer een prachtige dag achter de rug in de mooie natuur!

  • 14 Augustus 2019 - 12:49

    Rina:

    Weer een heerlijke dag zo te zien! Ik hoop dat je zonder apen in je kamer wakker bent geworden vanochtend.
    We kijken weer uit naar je verslag van morgen!
    Slaap lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4700

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: