Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Smit - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Blijf op de hoogte en volg Nancy

03 Augustus 2019 | Thailand, Bangkok

Wat een dag!!! Op één dag 3 dingen van mijn bucketlist kunnen afstrepen. Waar zal ik beginnen....
Vanochtend stond het fietsen door Bangkok op het programma. Toen ik een half jaar geleden de serie ‘beter laat dan nooit’ op tv zag (een reisprogramma waar vier oude knarren een reis door Azië gingen maken en door Bangkok fietsten) dacht ik dat wil ik ook. Dacht ik nog dat het fietsen door de smalle straatjes speciaal voor de tv opnames waren gedaan.... niets is minder waar.
Met een groep van zo’n 20 mensen stapten we op de fiets van bedrijf Co van Kessel (deze Nederlandse meneer is inmiddels overleden maar zijn Thaise vrouw heeft het bedrijf voort gezet).
En na afloop kan ik alleen maar zeggen...WAANZINNIG, SUPER VET! We kwamen echt door die kleine straatjes, we reden letterlijk door iemand zijn keuken en de mensen vonden dat heel normaal. In een lange rij fietsten we over bruggetjes, stopten bij verschillende tempels, reden dwars door een Kokosnoten plantage (waar een groepslid door een verkeerde stuurbeweging in het kanaal belandde, zo smal waren die weggetjes. Gelukkig niets gewond geraaktJ, langs een treinrails waar mensen aan wonen. Allemaal echt onbeschrijfelijk. Ik heb filmpjes en foto’s gemaakt en hoop ze echt te kunnen posten.
Bij de rivier aangekomen, werden we met fiets en al in een longboot gestopt om door de kanalen naar ons restaurant te varen. Hier kregen we een heerlijke lunch aangeboden.
Na het eten weer in de boor om met een behoorlijke vaart over de rivier te varen. Hilarisch omdat we allen behoorlijk nat werden, maar die verkoeling was meer dan welkom. Trouwens de hele rit was goed verzorgd. Kregen regelmatig flesjes water en er was ook een stop met fris en chips.

Het was heel bijzonder en ik raad het iedereen aan die ooit naar Bangkok gaat!

De middag gebruikt om even bij te komen.
Rond 17.00 uur verscheen er in de Thailand groepsapp de vraag wie er mee wilde naar Khao Son. Dit is een wijk in Thailand waar veel backpackers komen (Tim was hier 1,5 week geleden ook).
Met een groep van 16 man gingen we op pad. Één van de groepsleden had een leuke route uitgestippeld en we gingen op pad. Door de kleinste en meest rare straatjes die je maar kan bedenken. Erg leuk, maar de luchten die soms je neus inkwamen, waren niet bevordelijk voor je eetlust.

Bij Khao Son road aangekomen, was je weer in een heel ander gedeelte van Bangkok. Het toeristische gebied eigenlijk. Super gezellig. Met zijn allen aan een lange tafel gegeten en mijn eerste pad thai kip was een feit. Dank Jikke voor het advies.

Na het diner hebben we nog een stukje door de straat gelopen en kon ik mijn tweede vonkje op mijn bucketlist zetten. Ik dacht dat ik het nooit zou durven, maar..... ik heb een sprinkhaan gegeten!!!
De smaak was eerlijk gezegd niet vies, alleen bleef zijn pootje in mijn keel stekken. Dus snel een flesje water gekocht en helemaal leeg gedronken. Niet voor herhaling vatbaar, maar ik heb het gedaan!

Aan het einde van de straat stond mijn derde vinkje....
Samen met Tanja (het andere eentje) hebben we ons door de tuk tuk naar het hotel laten brengen. Echt gaaf en grappig. Een must do!

Kortom weer een geweldige dag.

Morgen vertrekken we met de bus naar het plaatsje Tak. Onderweg staan er ook nog wat dingen op het programma, maar daarover morgen meer.....

  • 03 Augustus 2019 - 19:18

    Linda Beemsterboer:

    Was weer een geweldige dag!
    Op naar morgen..

  • 03 Augustus 2019 - 19:40

    Rina:

    Wat leuk om te lezen! Ik kijk weer uit naar het volgende verslag!

  • 04 Augustus 2019 - 08:35

    Jikke Maat:

    Hoi Nance,
    Volgens mij zijn de eerste dagen van je trip,....Superrrrrr.

    Wat is de gemiddelde temperatuur daar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Ik sta op het punt om voor het eerst een groepreis te maken. Heb er zin in.

Actief sinds 30 Juli 2019
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4728

Voorgaande reizen:

31 Juli 2019 - 21 Augustus 2019

Rondreis Thailand

Landen bezocht: